JUBILERENDE COLLEGA'S
Meer dan 25% van de mensen die bij MEOS werken hebben hun 10-jarig jubileum al ruim in de pocket. De meeste zitten zelfs al over of in de buurt van de 15 jaar. Wij vinden dat bijzonder en zijn natuurlijk enorm blij om zo lang op hun expertise te kunnen vertrouwen. Maar wat zorgt er nou toch voor dat ze zo lang bij ons blijven?
RONNY POT | 17 JAAR
Ik ben begonnen als support medewerker bij Up & Running, het bedrijf waarmee MEOS is gefuseerd in 2014, maar stapte al snel over naar de projectenafdeling. Deze afdeling was verantwoordelijk voor de implementaties van alle projecten die bij klanten plaatsvonden. Denk aan migraties, in-beheer-names, nieuwe applicaties etc.
Vlak voordat ik tien jaar in dienst was ging Up & Running met MEOS verder. Hiermee is ook de locatie Almere ontstaan. Dat gaf mij de gelegenheid om bij MEOS de implementatie-afdeling op te zetten. Daar ben ik toen teamleider van geworden. Als kers op taart ben ik sinds een jaar ook onderdeel van het MT.
Het fijne van mijn afdeling is dat ik eigenlijk iedereen tot mijn beschikking heb. Per project formeer ik een passend team. Ik vind het prettig dat we altijd voor elkaar klaarstaan als dat nodig is. Ik haal voldoening uit mijn werk en ze weten wat ze aan mij hebben. Daar krijg ik veel plezier, flexibiliteit en vrijheid voor terug. Gouden combi.
PATRICK TERWAL | 14 JAAR
Als operations manager ben ik verantwoordelijk voor de 2e- en 3e-lijn engineers en de technisch accountmanagers. Kortom bijna al het technisch personeel.
Veertien jaar geleden ben ik begonnen als medior systeembeheerder. Hierna ben ik doorgegroeid van senior naar technisch accountmanager. Vanuit die functie ben ik langzaam in de rol van teamleider van de 3e-lijn gegroeid en vanaf het terugtreden van het MT begin 2021 ben ik operations manager.
Deze groeimogelijkheden, de bijbehorende verantwoordelijkheid, de losse/informele sfeer en vooral de lol op de werkvloer zorgen ervoor dat ik al zo lang bij MEOS werk.
DANNY PERISUTTI | 13 JAAR
Ik ben teamlead van de servicedesk, de 2e-lijns zoals we het hier ook noemen. Ik zorg voor de planning, dat de tickets worden verdeeld en dat de klanten happy blijven. Daarnaast wil ik dat mijn teamleden beter worden in wie ze zijn en kunnen doorgroeien. Ik vind het fijn dat ze het naar hun zin hebben. Dat we af en toe een lolletje trappen en serieus zijn wanneer het nodig is. En dat is precies de combinatie waarom ik hier al zo lang zit.
Ik begon hier 13 jaar geleden als junior systeembeheerder. Er was toen een backoffice waar we om toerbeurten dienst hadden. Zonder onderscheid tussen de lijnen. Toen we gingen groeien was ik de eerste servicedesk medewerker en heb ik de vrijheid gekregen om het op te zetten zoals het nu is.
Door de ervaring die ik heb opgedaan, begrijp ik waar de 2e-lijns mee te maken hebben. Daardoor kan ik ze goed begeleiden. Het is wel een beetje mijn kindje en daar ben ik eigenlijk best trots op.
CHANDRA RAMPERSAD | 15 JAAR
Ik ben bij MEOS begonnen op het moment dat het bedrijf meer klanten kreeg en er extra handen nodig waren voor de administratie. Ik kon – toen nog heel vooruitstrevend – het werk vanuit huis doen en mijn eigen tijd indelen.
Toen het bedrijf groter werd en de taken op de administratie veeleisender, is mij gevraagd om op kantoor te komen werken. De interactie met het groeiend aantal collega’s vond ik erg leuk. Het werd steeds gezelliger. Doordat er meer specifieke taken verdeeld werden ben ik mij voornamelijk met de facturering bezig gaan houden.
Eigenlijk klopt 15 jaar niet helemaal. In de coronajaren ben ik er even tussenuit geweest omdat ik behoefte had aan iets anders. Ik vind het prettig om het mensen naar de zin te maken maar ik wilde niet voor mezelf beginnen. MEOS heeft onthouden dat ik mij graag met de lunch bemoeide dus toen ze op zoek waren naar een mother of all nerds hebben ze mij gevraagd. Ze kunnen gewoon niet zonder mij, haha. Maar het was spot on. Ik kan doen wat ik leuk vind en ken iedereen, het voelt niet eens als werken. Ik ben blij.
SANDER MIEDEMA | 14 JAAR
Al bijna 14 jaar geef ik 2e-lijns-support op de servicedesk van MEOS. Ik ben begonnen als junior en ondertussen een senior. Het klantcontact vind ik leukste van mijn werk, het geeft voldoening. De verschillende problemen of vragen van gebruikers dagen mij altijd uit. Ik denk graag mee om de best mogelijke oplossing te realiseren. Mijn streven is om de klant een “wow”-gevoel geven.
Doordat ik al zo lang bij MEOS werk vragen klanten regelmatig speciaal naar mij als ze hulp nodig hebben. Ze weten wat ik voor ze kan betekenen en daarnaast praten we soms gezellig wat bij. Van dat vertrouwde geniet ik zelf ook. Voor mij is geen dag hetzelfde. Er blijft altijd genoeg te leren en te ontdekken waardoor het nooit verveelt.
ED VAN EMPELEN | 15 JAAR
Meewerkend vestigingsmanager Haarlem, dat was mijn eerste officiële titel. MEOS groeide dus het was nodig om nieuwe mensen op te vangen en te begeleiden. Maar ik draaide ook aan de knoppen, we waren nog klein en deden alles zelf.
In de 15 jaar die volgden heb ik mij bezig gehouden met HR, inkoop, projectmanagement en de ISO. De verschillende rollen zorgen ervoor dat ik MEOS van meerdere kanten ken en iedereen mij weet te vinden. Naast petje op en petje af is mijn vaste rol customer relations en ken zodoende al onze klanten. Juist deze veelzijdigheid zorgt ervoor dat mijn werk leuk blijft.
De gedrevenheid van de mensen die hier werken, de vooruitstrevendheid om altijd nieuwe dingen te proberen zijn de redenen waarom we blijven groeien. Maar het is ook waar ik trots op ben. En natuurlijk ons motto: we werken hard maar het moet ook leuk zijn. Daarom gaan we er vaak samen op uit, hebben we massage aan huis en zoeken we elkaar op in het clubhuis. Dat is belangrijk.
JEROEN LOOG | 14 JAAR
Als technisch consultant maak ik deel uit van de salesafdeling. Om een goede offerte te kunnen maken breng ik technische vraagstukken in kaart en bedenk wat er verholpen of verbetert kan worden en/of welke van onze diensten er nodig zijn. Vaak ga ik bij een klant of prospect langs om dat advies toe te lichten, uit te leggen hoe iets werkt en welke voordelen het heeft.
Ik ben begonnen als junior systeembeheerder, werd daarna medior en groeide door naar technisch accountmanager. Op een gegeven moment ben ik me gaan bemoeien met offertes die naar mijn klanten gingen. Toen ze me vroegen om ze zelf te maken zei ik dus geen nee.
We hebben zoveel verschillende soorten klanten dat routinewerk afgewisseld kan worden met nieuwe vraagstukken en nieuwe producten. Dat maakt het werk gevarieerd. Dat past bij mij, daar hou ik van.
MARK DE GOOIJER | 10 JAAR
Toen ik kwam solliciteren voor de functie van servicedesk engineer voelde ik me gelijk thuis. Toen we meer en grotere klanten kregen kon ik mijn technische ervaring kwijt die ik hiervoor in het datacenter had opgedaan. Het vervangen van de hardware en de infra van onze eigen IaaS-omgeving, dat was mijn ding. Vervolgens kreeg ik mijn eerste klant en werd technisch accountmanager.
Nu, na tien jaar, heb ik vanwege mijn brede interesse op verschillend terrein ervaring opgedaan. Zodoende kan ik bij diverse projecten ook als consultant aanschuiven. Een van die interesses is security. Daar ben ik diep ingedoken en heb mij gecertificeerd als ethical hacker.
Ik krijg de ruimte om mij te ontwikkelen en ik vind het geweldig om mee in de lift omhoog te gaan. Om te zien wat we nu bereiken, steeds grotere klanten en complexere omgevingen. VMware en networking zijn nu mijn speerpunten. Dus geef mij maar een complex netwerk. Puzzelen en verbeteren, dat is gewoon mooi.
OSCAR SMEENK | 13 JAAR
Ik ben technisch accountmanager van een aantal klanten van MEOS. Eigenlijk ben ik dat al bijna 14 jaar maar toen ik hier begon heette dat nog senior systeembeheerder. Bij de meeste van mijn klanten kom ik al zo lang en is de band zo goed dat ik eigenlijk overal beschouwd wordt als een onderdeel van het bedrijf.
Het leuke van MEOS is dat de organisatie lekker plat is en de lijntjes kort. Mede door de activiteiten die we regelmatig met collega's ondernemen is de onderlinge band goed en kunnen we onze kennis delen. En daar hebben onze klanten dan ook weer profijt van.