IT-BEHEER | GEEN ZORGEN MEER OVER IT
IT-beheer gaat over de zorg voor alle onderdelen rondom IT in een organisatie. Zoals hardware, software, beveiliging, onderhoud en support. Maar IT-beheer is ook het voorkomen van storingen, garantie op beschikbaarheid, back-ups en monitoring.
Wanneer wij een IT-netwerk in beheer nemen beginnen we altijd met een analyse om vast te stellen of het naar verwachting presteert, veilig en stabiel is. Voor aspecten waar verbeteringen noodzakelijk en mogelijk zijn, stellen we een verbeteringsplan op.
WIJ DE CONTROLE – JIJ RUST & INZICHT
Een belangrijk onderdeel van IT-beheer is monitoring. Wij houden alles wat wij voor de klant beheren goed in de gaten. Zo kunnen wij vroegtijdig mogelijke incidenten tackelen. Voorkomen is immers beter dan genezen. En wanneer we onderweg verbetermogelijkheden zien leggen we dat direct voor.
In ons klantenportaal Ticketeer leggen we alles vast. Daarin heeft de klant ‘live’ inzage van de door ons beheerde onderdelen, beveiliging, werkzaamheden en projecten.

IT-BEHEER OP AFSTAND OF OP LOCATIE
Een groot gedeelte van het IT-beheer kan op afstand worden uitgevoerd. Wij ervaren dat mensen het een prettig idee vinden dat we snel bij ze zijn wanneer dat nodig is. Daarom beschikken we over meerdere vestigingen en satellietlocaties.
Naast het oplossen van technische problemen zijn onze engineers ook regelmatig op kantoor van de klant te vinden. Bijvoorbeeld wanneer de eigen IT-beheerder met vakantie of ziek is. Reguliere hulp op locatie nodig? Geen probleem, dat regelen wij ook.

ALLE WERKPLEKKEN VEILIG & UP TO DATE
Medewerkers werken tegenwoordig niet meer exclusief op één vaste werkplek op kantoor of op één apparaat. Er wordt een mix gebruikt van bedrijfscomputers en -telefoons, maar ook van privé-apparatuur. Met hoogstaand werkplekbeheer zorgen we ervoor dat werkplekken zo worden ingericht, gemonitord, geüpdatet en beveiligd dat het naadloos aansluit op de eisen en wensen van de organisatie.

WAAROM JE IT-BEHEER UITBESTEDEN?
- Eén vaste aanspreekpartner voor al jouw IT-zaken
- Een partner die met je meedenkt
- Geen zorgen over techniek, beheer, onderhoud en back-ups
- Betaal naar aantal werkplekken, eenvoudig op- en afschalen
- Veilig en betrouwbare dataopslag
- De laatste software-versies
- One-stop-shop mogelijkheden voor Bring-your-own-device
- Super-support waar je altijd op kan rekenen.
WAT ZEGT DE KLANT?
“Voordat we MEOS als IT-partner kregen maakten we gebruik van een kleine partij. Naarmate we verder groeiden werden we steeds afhankelijker van de IT. Onze vestigingen zitten in alle tijdzones van de wereld. We kunnen het ons niet permitteren dat de werkzaamheden daar stilvallen.”
WAT VALT ER BINNEN IT-BEHEER?
- Gebruikersbeheer
- Werkplekbeheer
- Back-up-beheer
- Beveiliging
- Monitoring
- Patchmanagement
HOE WORDT IT-BEHEER OOK WEL GENOEMD?
- Systeembeheer
- Managed IT Services
- IT-service management
- Automatisering
En waar IT staat kan ook ICT staan. Het is niet zo belangrijk welke term je gebruikt, als je maar kan vinden wat je nodig hebt.
IT-BEHEER UITBESTEDEN
Ben jij op zoek naar een IT-partner die je technische problemen en beheertaken uit handen neemt? Maak een afspraak of bel ons op 088 990 4000.