KLANTVERHAAL - STADSHERSTEL
Stadsherstel Amsterdam redt monumentale en beeldbepalende panden door ze zorgvuldig te restaureren, een passende bestemming te geven en te verhuren. De kantoorautomatisering speelt een belangrijke faciliterende rol bij deze werkzaamheden. We spreken Marc Fruijtier, ICT-coördinator.
Wat was het probleem?
De aanwezige hardware en geïnstalleerde software was verouderd en aan vervanging toe. Een fris en toekomstbestendig advies op het IT-netwerk was nodig. Daarbij moest rekening gehouden worden met een bedrijfskritische applicatie en het beschermen van gevoelige informatie.
Wat was de oplossing?
Een nieuwe IT-netwerk: een mix van infrastructuur op de eigen locatie, ASP en gebruik van de functionaliteit in de Microsoft Cloud.
Stadsherstel laat haar belangrijkste applicatie via een beveiligde verbinding naar een hiervoor gecertifieerd datacentra lopen.
Marc: “De manier hoe de infrastructuur is opgezet functioneert voor ons naar wens. In de afgelopen jaren zijn we meegegaan met het upgraden van onze hardware, besturingssystemen en de bijbehorende applicaties. Recent is de server vernieuwd en zijn we naar Office 365 overgestapt.”

“Een goed werkende automatisering is noodzakelijk om ons op de kerntaken te kunnen richten.”
Compleet nieuwe infrastructuur in vijf maanden tijd
In een zeer korte tijd hebben we de IT-hardware vervangen en een migratie naar Office 365 gerealiseerd. Daarnaast is er een permanent benaderbare externe back-up locatie opgeleverd:
- Nieuwe fysieke en gevirtualiseerde server
- Storage- en back-upoplossing
- Vervangen van routers en switches
- Werkstations vervangen
- Migratie e-mail naar Office 365
Uiteraard zijn deze stappen in etappes uitgevoerd om de gebruikers van zo min mogelijk te belasten. Veel van de werkzaamheden waren al voorbereid waardoor de implementaties met de hoogste impact buiten werktijd zonder problemen gerealiseerd konden worden.
Altijd een vast en persoonlijk aanspreekpunt
Marc is na bijna 20 jaar nog steeds tevreden over onze dienstverlening. “MEOS was en is, altijd een betrouwbare partner voor ons gebleken. We hebben goede ervaringen met de servicedesk. Issues worden snel en goed opgepakt. Belangrijk is dat we een vast en persoonlijk aanspreekpunt hebben. De communicatie met de technisch accountmanager verloopt snel en oplossingsgericht. Bij meldingen die niet op afstand opgelost kunnen worden is onze ervaring dat de technisch accountmanager snel op locatie aanwezig is om ter plekke een oplossing te vinden, en voor mij het belangrijkste: alleen met een passende oplossing genoegen neemt.”