UITVOEREN VAN EEN MISSIE
Free a Girl zet zich wereldwijd in voor de strijd tegen kinderprostitutie. Evelien Hölsken, directeur en medeoprichter, startte de stichting in 2008. Samen met Yolanthe Sneijder Cabau, Arjan Erkel en Roelof van Laar maakt zij zich hard om minderjarige meisjes te bevrijden en daders veroordeeld te krijgen.
De noodzaak van een goed functionerend IT-netwerk
Voor Free a Girl is een goed functionerend IT-netwerk belangrijk bij het uitvoeren van haar missie. Eerder besteedden ze dit al uit aan een IT-partner, maar misten de persoonlijke aanpak. Deze vonden ze gelukkig wel bij ons. Evelien Hölsken: “Om professioneel je werk te doen is IT een belangrijke pilaar voor onze organisatie.
In het begin hadden we een partij die het beheer voor ons deed, maar we misten de persoonlijke benadering. Totdat ik in contact kwam met Joost Metten. Hij was direct betrokken bij onze strijd en bood zijn hulp aan om de IT voor de stichting te verzorgen. We maken met name gebruik van de bekende Officepakketten, Word, Excel, Outlook.”
Altijd en overal bij je mail & documenten
Toen we Free a Girl gingen ondersteunen met IT-beheer kregen ze toegang tot de MEOS Online Desktopomgeving (MOD). Aanmelden gaat via de Remote Desktop Server; zo kunnen werknemers op een veilige manier de virtuele versie van Windows op desktops of andere mobiele apparaten openen.
Hölsken: “Omdat ik regelmatig naar het buitenland reis voor Free a Girl, is het essentieel dat ik altijd en overal bij mijn mail kan. Ook wil ik dan documenten kunnen openen en delen met anderen. Ondertussen werkt iedereen in de cloud en zijn alle officeprogramma's en data overgezet.
Omdat Free a Girl een ANBI-status heeft, kregen ze fikse korting op licentiekosten voor O365. Deze korting vloeit dan direct weer door naar de projecten van Free a Girl.
IT-beheer & IT-support
Naast inrichting van de juiste IT-omgeving, verzorgen we ook het IT-support. “Zijn er problemen, dan is de supportdesk altijd direct bereikbaar”, vertelt Yolande Peltenburg, officemanager bij Free a Girl. Zij onderhoudt het contact met de servicedesk van MEOS.
“Mochten er op IT-gebied aanpassingen nodig zijn, de mensen van support helpen ons altijd. Ze werken heel professioneel en servicegericht, staan altijd klaar en ze denken in oplossingen.”
Meedoen met de acties
Met de jaarlijkse veiling halen we geld op en Joost heeft zich tijdens de ‘Lock me up’-actie twaalf uur lang laten opsluiten in een hok dat vergelijkbaar is met de grootte van de kamers waar de kinderen verblijven.
Peltenburg: “Dit hokje staat symbool voor de situatie in bordelen in India. We hebben toen iets meer dan een half miljoen opgehaald met deze actie.
Het geld gaat naar allerlei partner-organisaties die kinderprostitutie bevechten door bijvoorbeeld werkgelegenheidsprojecten met baangaranties te bieden. Zo kunnen ze weer nadenken over het opbouwen van een nieuwe toekomst.”