Skip links

Blogpost

Klantenportaal ‘Ticketeer’

IT-zaken onder controle met MEOS Ticketeer

Uw IT-netwerk bestaat uit veel verschillende componenten. Denk hierbij aan een firewall, een Wi-Fi access point of een werkstation. Regelmatig krijgen wij vragen over welke componenten er nu eigenlijk in beheer zijn, wat de status is van bepaalde verzoeken of welke gebruikers toegang tot het IT-netwerk hebben. Om onze klanten een duidelijk overzicht te geven heeft MEOS it een klantenportaal met de naam ‘Ticketeer’ ontwikkeld.

Live inzicht

Ticketeer is gekoppeld aan een database waarin alle gegevens met betrekking tot uw IT-netwerk worden vastgelegd. Zo kunt u met de informatie uit deze database (een zogenaamd CMDB) altijd ‘live’ zien wat de status van bepaalde zaken is. U hoeft dus niet meer te wachten op bijvoorbeeld maand- of kwartaaloverzichten, maar kan bij iedere wijziging zien wat het effect is.

Welke informatie kunt u in Ticketeer vinden?

Om enkele zaken te noemen:

  • De status van openstaande tickets. Van probleemdefinitie tot de verschillende stappen in om het probleem op te lossen is vastgelegd.
  • Een overzicht van de componenten die wij voor uw bedrijf beheren. Dit overzicht wordt gespecificeerd per vestiging:

ticketeer-overzicht-componenten

  • U kunt informatie terugvinden over de medewerkers die tickets aanmaken en welke vragen gesteld worden door uw medewerkers
  • Om kosten te bewaken is het belangrijk om te zien wat het verbruik en tegoed aan uren in de urenbundel is. Ticketeer geeft dit overzicht.
  • U dit ook vergelijken met historisch verbruik. Ticketeer biedt een overzicht van alle afgenomen urenbundels, inclusief de looptijd van die urenbundels.

De ondersteuning van MEOS wordt verdeeld in de volgende categorieën:

  • Incidenten (een component functioneert niet of niet goed)
  • Changes (bijvoorbeeld het aanmaken van een ‘gebruiker’ in het IT-netwerk als een nieuwe medewerker begint).

Selecteer een periode en creëer in een handomdraai een rapport over de tijdsbesteding van MEOS voor het beheer van uw IT-netwerk.

ticketeer-rapport-tijdbesteding

Mocht u geïnteresseerd zijn in meer informatie over Ticketeer, neem dan contact op met uw technisch accountmanager. Hij laat graag de mogelijkheden en voordelen zien.

tel: 088 990 4000

Join the Discussion

Return to top of page