Skip links

Klantcase Stadsherstel

Bijna 20 jaar beheert en adviseert MEOS in samenspraak met Stadsherstel, het IT-netwerk

Stadsherstel restaureert!

Een goed werkende automatisering is noodzakelijk om ons op de kerntaken te kunnen richten.

Stadsherstel Amsterdam redt monumentale en beeldbepalende panden door ze zorgvuldig te restaureren, een passende bestemming te geven en te verhuren. De kantoorautomatisering speelt een belangrijke faciliterende rol bij deze werkzaamheden. Bijna 20 jaar nu, beheert en adviseert MEOS in samenspraak met Stadsherstel, het IT-netwerk.

“MEOS was en is, altijd een betrouwbare partner voor ons gebleken.”

Een nieuwe IT-netwerk: een mix van infrastructuur op de eigen locatie, ASP en gebruik van de functionaliteit in de Microsoft Cloud

Recentelijk is de IT-omgeving vervangen en gemoderniseerd. De aanwezige hardware en geïnstalleerde software was verouderd en aan vervanging toe.

Omdat informatie over de huurders van Stadsherstel wettelijk zijn beschermd en de vertrouwelijkheid dus gewaarborgd moeten worden is Stadsherstel terughoudend met het gebruik van cloudoplossingen. Stadsherstel laat haar belangrijkste applicatie via een door MEOS opgezette en beveiligde verbinding naar een hiervoor gecertifieerd datacentra lopen. Met Office 365 is medio 2016 een begin gemaakt met het gebruik van één van de Microsoft clouddiensten.

Marc Fruijtier, Coördinator ICT van Stadsherstel: “De manier hoe de infrastructuur is opgezet functioneert voor ons naar wens. In de afgelopen jaren zijn we meegegaan met het upgraden van onze hardware, besturingssystemen en de bijbehorende applicaties. Recent is de server vernieuwd en is van Office 2007 naar Office 365 overgestapt.

“De manier hoe de infrastructuur is opgezet functioneert voor ons naar wens.”

Compleet nieuwe infrastructuur in vijf maanden tijd

MEOS heeft voor Stadsherstel in een korte tijd de IT-hardware vervangen en een migratie naar Office 365 gerealiseerd. Daarnaast is er een permanent benaderbare externe back-up locatie opgeleverd:

  • Nieuwe fysieke en gevirtualiseerde server
  • Storage- en back-upoplossing
  • Vervangen van routers en switches
  • Werkstations vervangen
  • Migratie e-mail naar Office 365

Uiteraard zijn deze stappen in etappes uitgevoerd om de gebruikers van Stadsherstel zo min mogelijk te belasten. Veel van de werkzaamheden waren daar waar mogelijk goed bij MEOS zelf voorbereid waardoor de implementaties met de hoogste impact buiten werktijd zonder problemen en zeer effectief gerealiseerd konden worden.

“Altijd een vast en persoonlijk aanspreekpunt”

Marc Fruijtier is na bijna 20 jaar nog steeds tevreden over de dienstverlening van MEOS it. “MEOS was en is, altijd een betrouwbare partner voor ons gebleken. We hebben goede ervaringen met de servicedesk. Issues worden snel en goed opgepakt. Belangrijk is dat we een vast en persoonlijk aanspreekpunt hebben bij MEOS. De communicatie met de technisch accountmanager verloopt snel en oplossingsgericht. Bij meldingen die niet op afstand opgelost kunnen worden is onze ervaring dat de technisch accountmanager snel op locatie aanwezig is om ter plekke een oplossing te vinden, en voor mij het belangrijkste: alleen met een passende oplossing genoegen neemt.”

Wilt u meer weten over onze projecten, neem dan contact met ons op.

tel: 088 990 4000
Return to top of page